Yhdessä Onnistuu

19.6.2019

Messua Oy on useamman vuoden ajan toiminut yhteistyössä Lihatukku Harri Tamminen Oy:n kanssa heidän messutapahtumiensa toteutuskumppanina avaimet käteen-periaatteella. 

”Kilpailutimme noin kolmisen vuotta sitten alan toimijoita ja Messua vakuutti meidät alusta asti osaamisellaan, kyvyllä kuunnella asiakasta ja luoda sen pohjalta haluamamme näköisiä kokonaisuuksia. Varsinkin ruokapuolen messuilla toiminnallisuus osastolla nousee tärkeään osaan, koska välillä tehdään annoksia maistatteluineen raaka-aineista, joissa kylmäketju on erittäin tärkeä huomioida.  Lisäksi riittävät valmistustilat sekä tuotteen maistatus ja muu toiminta asentavat haasteita osaston suunnittelulliseen kokonaisuuteen”, toteaa markkinoinnista vastaava Paula Tamminen. 

”Vaikka yhteyshenkilö tai tiimikoostumus on välillä matkan varrella vaihtunut, niin kokonaisuus on pysynyt tasalaatuisesti kasassa aina. Olemme olleet yhdessä liikenteessä hyvissä ajoin suunnittelun ja toteutuksessa huomioitavien asioiden kanssa. Tarvittaessa he ovat reagoineet nopeasti mahdollisiin muutoksiin, kuten meille tapahtui Fastfood Cafe ja Restaurant 2019 osaston osalta. Messua on huomioinut erittäin hyvin yrityksemme brändi-ilmeen, osaston fiiliksen ja visuaalisuuden. Olemme saaneet hyvin tietoa myös vallitsevista trendeistä ja suuntauksista. Lisäksi rakentamisen jälki ja jokaisen osaston lopputulos on ollut priimaa”, Paula jatkaa. 

kuvat @Lihatukku Tamminen Oy

”Yhteistyömme on perustunut avoimuuteen vuorovaikutuksessa, rehellisyyteen ja sparraavaan henkeen esimerkiksi budjettien, materiaalien laadun, haluttujen aikataulujen osalta. Olemme myös avoimesti keskustelleet messutapahtuman tavoitteista sekä mitä halutaan saada aikaan kohtaamisissa olemassa olevien ja potentiaalisten asiakkaiden parissa.

Tämä on helpottanut huomattavasti projektin onnistumista. Lisäksi, kun ensimmäisessä brief-tapaamisessa käydään läpi laajasti tulevia tarpeita sekä mahdollisia haasteita, kerrotaan omaa näkemystä millainen osasto ilme miellyttää, mitä toiminnallisuuksia tarvitaan, miten brändi- tai tuoteilme halutaan esille niin on helpompi lähteä tuottamaan juuri asiakkaan lähtökohdista lähtevää kokonaisuutta kuin tehdä vain jokin näkemys ilman varsinaista taustaa”, toteaa myyntipäällikkö Samuli Sala.

”Avoimesta ja rehellisesti puolin sekä toisin sparraavasta vuorovaikutuksesta syntyy luottamus, että olemme tekemässä yhdessä tavoitteellisesti onnistunutta tapahtumaa. FFCR 2019 osalta olimme jo alustavasti sopineet ratkaisusta, kun vielä viime hetkillä jatkoimme sparraamista paistettavan lihan sekä siitä aiheutuvan käryn osalta niin päädyimmekin muuttamaan suunnitelmaa valmistusmenetelmän osalta. Toimme paikalle siirrettävän burger-vaunun, joka istui hyvin alkuperäiseen kokonaisuuteen sekä toi lisää huomioarvoa osastollemme. Samalla se poisti haasteemme käryn sekä toiminnallisuuden suhteen kustannustehokkaasti ja itsenäinen brändimme sekä sen ilme sai erittäin hyvin tavoitteidemme mukaisesti näkyvyyttä. Oli kiva saada myös osastolla vierailleilta positiivista palautetta itse osastosta sekä tuotteistamme ja kaupallisestikin olimme erittäin tyytyväisiä tapahtumaan.” Paula Tamminen toteaa. 

”Käymme yhdessä läpi jokaisen tapahtuman ns. follow-up palaverissa tapahtuman jälkeen ja jaamme kokemuksemme siitä, miten kokonaisuus toimi ja onko kehitettäviä tai huomioitavia asioita seuraavat tapahtumat huomioiden. Aina löytyy hyviä uusia ideoita ja ajatuksia jatkojalostukseen sekä olemme jo aloittaneet yhdessä syksyn projektien valmistelut. Yhdessä Onnistuu.” Paula ja Samuli toteavat lopuksi sekä toivottavat hyvää grillaus kesää kaikille.