Tapahtumakonsepti pitkällä elinkaarella – ota mallia Betonipuistosta

7.2. 2018

Messua toteuttaa lokakuussa FinnBuild 2018 -messuille Betonipuiston, joka on betoni- ja rakennustoimialalla vaikuttavien 21 organisaation huikea 1000 neliön yhteisosasto. Messua hoitaa yhteisosaston puolesta myös paljon muutakin.

Betonipuiston yhteisosaston suunnittelu alkoi jo reilu vuosi sitten. Idea lähti liikkeelle keskusteluista asiakkaiden kanssa. Heillä oli selkeä näkemys siitä, miten betoni- ja rakennustoimiala voisivat tehdä tiivimmin yhteistyötä esimerkiksi tapahtumissa.

Messuan osaaminen on vahvasti suunnittelussa ja projektinhallinnassa. Viime vuosina Messua on tarkentanut strategiaansa ja tuonut uusia lisäpalveluita tarjontaansa muun muassa konseptoinnin ja tapahtumamarkkinoinnin saralla.

– Meiltä löytyy repertuaaristamme osaamista ja luovuutta myös tapahtumien markkinointiin ja viestintään. Betonipuiston kanssa halusimme tarjota asiakkaillemme kokonaisvaltaisempaa palvelua ja klassisesti voisi sanoa, että siitä se sitten lähti, toteaa Messuan myyntipäällikkö Pia Rendic.

Muikeaa fiilistä, sujuvaa toteutusta & toimivuutta

Yhteisosastot ovat monessa tapauksessa yrityksille loistava tapa saada enemmän vähemmälle. Taustalla on synergiaetu niin laadussa kuin kustannuksissa. Yhdessä saadaan aikaan monesti näyttävämpää ja tekemiseen voidaan sisällyttää enemmän vahvoja uusia elementtejä ja elämyksiä, kun toteutusta on jakamassa useampi taho.

Messuan rooli Betonipuistossa on ollut vahva niin yhteisosaston visuaalisessa ja tilasuunnittelussa, sekä esimerkiksi Betonipuiston logon ja verkkosivuston suunnittelussa ja hallinnoinnissa. Messua hoitaa myös niin tapahtuman ennakkomarkkinoinnin ja kutsujen lähettämisen kuin jälkimarkkinoinnin ja asiakaskyselyt. Lisäksi Messua tarjoaa yksittäiset osastosuunnittelut yrityksien ständeille.

– Messujen aikana hoidamme myös tietoiskujen järjestelyt ja iltatilaisuuden sopivine tarjoiluineen ja oheisohjelmineen. Katsomme, että tapahtuma onnistuu suunnitelmien mukaisesti ja niin osastolla olevat asiaakkamme kuin heidän vieraansa ovat tyytyväisiä, Rendic avaa Messuan tekemisiä.

Betonipuisto on esimerkki pitkän elinkaaren tapahtumatoteutuksesta

Betonin tuotekehitys ja laadunvarmistus ovat yhteispeliä, jota eri yritykset vievät yhdessä eteenpäin. Betonipuisto edustaa alan toimijoiden yhteistyötä parhaimmillaan. Osasto tarjoaa vieraillijoille tietoiskuja, uusia näkökulmia sekä fiilistä & faktaa betonista ja Betonipuisto-yhteisön 21 eri yrityksestä.

– Betonipuisto on tiivistä yhteistyötä kaikkien siinä mukana olevien organisaatioiden kesken. Ideoita ja mahdollisuuksia on heitelty ilmaan yhdessä, ja niistä on jalostettu – ja ennen lokakuuta myös vielä jalostetaan – kirkkaimmat helmet. Messuana olemme innoissamme, että saamme olla mukana tässä ainutlaatuisessa yhteisosastossa. Tekeminen ei myöskään jää tähän, vaan Betonipuistolla on selkeä jatkumo, Pia Rendic näkee.

TUTUSTU TARKEMMIN:

Lisätietoa Betonipuistosta löydät osoitteesta www.betonipuisto.fi.
Betonipuistolla on myös oma LinkedIn-sivu.