SYKSY ILMAN MESSUTAPAHTUMIA? OMAT TILAISUUDET JA VIRTUAALISUUS KEHIIN

Messut ja tapahtumat ovat merkittävä osa monen yrityksen markkinointistrategiaa. On tärkeää pitää strategian punaisesta langasta kiinni, eikä kaikkea ehkä tarvitsekaan hylätä. Tilanteen huonontuessa, voiko jotain kuitenkin toteuttaa, vaikka etänä?

Osallistumisen peruuntuessa ei hyvää osastosuunnitelmaa kannata heittää hukkaan. Mitä jos osasto pistettäisiinkin pystyyn omiin toimitiloihin, kokonaisena tai osittain? Asiakkaiden kanssa kohdattaisiin ”osastolla” pienemmissä porukoissa turvallisuusohjeita ja -suosituksia noudattaen tai tuote- ja palveluesittelyt pidettäisiin asiakkaille ”osastolta” etäyhteyksin.

Messuosaston 3D-suunnitelmaa voi myös hyödyntää erilaisissa virtuaalisissa esityksissä. Kohtuullisilla kustannuksilla saat osastostasi virtuaalisen mallin/suunnitelman, jossa kamera kiertää osastolla ja pysähtyy tuotteiden kohdalla kertoen niistä lisätietoja. Osastomalliin voi tutustua yhdessä asiakkaan kanssa etäyhteyksin tai vaihtoehtoisesti pyörittää esitystä nettisivujen ja live-chatin avulla.

Jos/kun joku tapahtuma päästään järjestämään, kannattaa messuhalliin pystytetty osasto hyödyntää myös uusin tavoin. Osastolta voi tehdä tapahtuman aikana lähetyksiä verkkoon: videoklippejä, tuote-esittelyitä, tietoiskuja. Näitä kannattaa hyödyntää pitkään tapahtuman jälkeenkin.