Miten loimme ulkoilmatapahtumaan erottuvuutta rennolla brändi-ilmeellä?

19.3.2019

Oikotie Asunnot – Asuntomessujen Kaupunkielämää Jätkäsaaressa tapahtuma syksyllä 2018

Oikotie Asunnot Oy oli brändillään läsnä Asuntomessutapahtuma Kaupunkielämää Jätkäsaaressa 1.9 – 9.9.2018. Uudenlainen kaupunkitapahtuma järjestettiin yhteistyössä Helsingin kaupungin kanssa ja se nosti esiin kaupunkiasumisen uusia innovaatioita ja näytti asumisen arkea sekä juhlaa jätkäsaarelaisten näkökulmasta.

Tapahtumassa keskusteltiin tulevaisuuden kaupunkiasumisesta ja vierailija pääsi kurkistamaan jätkäsaarelaisten elämään – taloyhteisöjen yhteistiloihin, kattosaunoihin, kortteleihin, pihoihin ja puistoihin.

”Oikotie Asunnot Oy antoi meille briefin tapaamisessamme, jossa toivottiin jo olemassa olevaan ulkoilmatelttaan brändäys Oikotien näköiseksi sekä freesiä ilmettä kalusteiden kera. Lisäksi Oikotie-brändinä koettiin etäisenä, joten se ja mahdollinen uudelleen käyttömahdollisuus sekä kierrätettävyys oli otettava huomioon. Ratkaisun tuli olla avaimet käteen-palvelu ja ilmeen tuli myös tukea aktivoiden Oikotie Asuntojen uutta palvelua sekä sovellusta”, Messua Oy:n myyntipäällikkö Samuli Sala kertoo ja jatkaa:

”Yhteisessä sparrauksessa haettiin tyylillisesti nuorekkaan rentoa, kodinomaista- tyyliä ja päätettiin lattiaan tuoda matto sekä kalusteina esim. fatboy tai puutarhakaluste- tyyppistä ratkaisua. Näytölle oli tarve ja lisäksi meidän piti huomioida mahdollinen jo olemassa oleva korporaatio ilmeinen seinäke ja tiski kokonaisuus ratkaisussa.”

Lähdimme tila- ja tapahtumasuunnittelu-tiimimme kanssa miettimään kahta eri ilmettä, jotka toimitimme asiakkaalle ”Korporaatio” ja ”Lämminhenkinen” – ajatuksella.

”Korporaatio”

”Lämminhenkinen”

”Toisen suunnittelusparrauksen jälkeen löysimme yhdessä uuden suunnan, kun Oikotien yhteyshenkilö, marketing specialist Susanna Lehmusvaara toimitti suunnitteluumme inspiraatiokuvia siitä fiiliksestä mitä haettiin. Lisäksi hän toi esiin lisäajatuksia tulosteisiin sekä kalusteisiin liittyen mm. ajatusta tiiliseinästä, eurolavoista ja muutamista muista yksityiskohdista. Päätimme yhdessä myös jättää korporaatioseinäkkeen poissa, jotta brändäys olisi mahdollisimman helposti lähestyttävä” toteaa Samuli.

”Tavoitteenamme oli, että brändiämme olisi helppo lähestyä tässä tapahtumassa ja saisimme uusia liidejä. Saimme satoja uusia uutiskirjetilaajia sekä pystyimme konkreettisesti kasvotusten kommunikoimaan kuluttaja-asiakkaidemme kanssa. Messua tuotti meille Oikotie Asunnoille Kaupunkielämää Jätkäsaaressa -tapahtumaan upean osaston. Toiveenamme oli modernin urbaani olohuone, joka rentoudellaan houkuttelisi messukävijöitä ständillemme. Ja sellainen todellakin saatiin!” Iloitsee Susanna.

”Erityiskiitos suunnittelijalle, joka heti ymmärsi sen tyylin, mitä oltiin hakemassa. Hinta-laatu suhde oli kohdillaan ja yhteydenpito myynnin, suunnittelun sekä tuotannon kanssa sujui saumattoman sujuvasti. Onnistuu.-palvelulupauksesta pidettiin alusta loppuun asti kiinni ja tästä kiitos Messua Oy:n tekijöille!” tuumailee Susanna Lehmusvaara, joka nykyisin työskentelee Sanoma Media Finlandilla Digital Media Specialistina.

Samuli Sala
Kirjoittaja työskentelee Messuan myyntipäällikkönä. Luovana ihmisenä hän saa ajatuksia sekä ideoita parhaiten asiakkaidemme kanssa yhdessä sparraten tapahtuman haasteista ja tavoitteista lähtien. Latausta myyntityöhön hän löytää vapaa-ajan harrastuksistaan: monipuolisesta liikunnasta, ruoanlaitosta sekä kitaran ja basson soittamisesta.

Jos kiinnostuit, Maarit ja Samuli myynnistämme kertovat mielellään lisää palveluistamme.