Kemppi Oy

”Messua loi meille myymälä- ja tapahtumakonseptin, joka rakentaa Kempin brändiä kaikkialla maailmassa.”

PÄIVI TALONEN
Director, Marketing and Communications, Kemppi Oy

Brändi rakennetaan kohtaamisissa –  yhtenäinen konsepti myymälöihin ja tapahtumiin

Kemppi kehittää älykkäitä laitteita ja hallintaohjelmistoja hitsaukseen ja hitsaustuotantoon sekä näitä tukevia asiantuntijapalveluja vaativiin teollisiin sovelluksiin ja kuluttajan tarpeisiin. Kemppi auttaa asiakkaitaan parantamaan hitsaustuotantonsa arvoa.

Haasteet – Brändi asiakaskohtaamisiin, kaikkialle

Kemppi työllistää yli 600 hitsauksen asiantuntijaa 17 maassa. Kumppaniverkosto tarjoaa paikallista asiantuntemusta asiakkaille yli 60 maassa. Vahva brändi ja yleiset ohjeetkaan eivät riittäneet varmistamaan selkeää linjaa myymälänäkyvyydelle, tapahtumille ja messuille. Tarvittiin kansainvälisesti toimiva myymälä- ja tapahtumakonsepti,  joka yhtenäistää tuotteen, palvelun ja asiakkaan kohtaamisen.

”Jouduimme miettimään laajasti eri näkökulmat huomioiden esimerkiksi miten ja missä pontentiaalinen asiakas kohtaa meidät. Piti pystyä luomaan yhtenäinen asiakaskokemus kaikkiin kohtaamisiin. Tässä luotimme Messuan suunnitteluun”, sanoo Kempin markkinointijohtaja Päivi Talonen.

Ratkaisu – Idea ja helppous

Messua suunnitteli Kempille myymälänäkyvyyden ja messukonseptin, jotka soveltuvat kaikkiin kohtaamisiin. Brändin mukaisesti yritys ja sen tuotteet näkyvät vahvana, yhtenäisenä ja tasalaatuisena joka puolella maailmaa Kempin kaikilla kumppaneilla ja edustajilla.

”Brändin pitää näkyä samalla tavalla ostopaikasta riippumatta ja erilaisissa tuote-esittelyissä. Lisäksi  Kempin ja sen edustajien messuosaston pitää luoda sama laatukokemus sekä toiminnot missä päin maailmaa tahansa. Vaativuutta konseptin suunnitteluun lisää esimerkiksi hitsaus, sillä suunnittelijan täytyy ymmärtää, mitä hitsaamisen demoaminen tapahtumassa vaatii.”

Messua etsi Kempille myös globaalisti toimivan myymäläkalusteiden toimittajan. Nyt jälleenmyyjät ja maahantuojat tilaavat Kempin brändin mukaisia kalusteita ja materiaaleja suoraan verkkokaupasta.

Tulos – Aasiasta Amerikkaan yhtenäinen Kemppi

Palaute konseptista on ollut kiitettävää. Se on tuonut selkeyden ja linjakkuuden Kempin asiakaskohtaamisiin oltiin sitten Aasiassa, Euroopassa tai Amerikassa. Pienin askelin ja kokemusten karttuessa konseptia kehitetään paremmaksi.

”Brändimme on freesaantunut ja Messuan tekemän konseptin myötä myymäläsuunnittelu ja messuosastot ovat linjassa sen ja kaiken muunkin kanssa. Tämä tukee kokonaisuutta ja vahvistaa brändiä kaikissa tilanteissa.”

”Olemme erittäin tyytyväisiä suunnitteluun ja lopputulokseen. Yhteistyö Messuan kanssa oli helppoa ja osaaminen vahvaa. Konsepti todistetusti toimii”, Talonen toteaa

Expomark Oy
XO Boat Oy
Other references